Necesitamos Mas/We Need More!

Gerardo Zavala

 Necesitamos Más

“La misericordia de Dios es eterna para aquellos que le temen.”  Lucas 1:50

¿Pero que es misericordia?  El diccionario lo define como la disposición a no ejecutar la justicia cuando ésta es punitiva, el acto de condonar un merecido castigo.

Nosotros merecíamos el castigo por nuestros pecados y sin embargo el Padre Celestial envió a su Hijo Jesucristo a pagar con su muerte substitutoria por nosotros en la cruz del calvario.  El no lo merecía, éramos nosotros los que lo merecíamos.

El temor a Dios solo llega a nosotros cuando reconocemos nuestra insuficiencia para salvarnos por nosotros mismos.

Y solamente un gran Dios hace por sus hijos lo que ellos por sí solos no pueden hacer.  El deleite en Dios se recibe mediante la rendición, no se confiere por conquista.  El primer paso al regocijo es una súplica de ayuda, una confesión de destitución moral, un reconocimiento de insuficiencia interior.  Es necesario la intervención Divina, la misericordia de Dios para darnos esa esperanza de la vida eterna.  Esa esperanza de que seamos escuchados, de que somos consolados, que nuestra plegaria recibirá respuesta.  ¡Acércate a El Hoy!


We Need More!

"His mercy extends to those who fear him, from generation to generation."  Luke 1:50

What is mercy? The dictionary defines it as “a refraining from harming offenders, enemies; imprisonment rather than death for a capital crime; a disposition to forgive or be kind; the power to forgive; and a lucky thing; blessing.”

We deserve the punishment for our sins. Yet, our Heavenly Father sent His Son, Jesus Christ, to pay by His substitutionary death for us on the Cross of Calvary. He did not deserve it. We were the sinners, the ones who deserved it.

We fear God only when we acknowledge our failure to save ourselves. Only a great God can do for His children what they themselves cannot do. Delight in God is received by our surrender, not by conquest. The first step to joy is the plea for help, a confession of moral destitution and an acknowledgement of failure. Divine intervention is necessary--the mercy of God to give us that hope of eternal life. The hope that we are heard, that we are comforted and that our prayers are answered.

Come to Him today!

1 comment (Add your own)

1. Ron Brown wrote:
Not guilty saved by the blood of the Lamb! Blessed is the man who sins are forgiven. We all need to hear of The Lords grace and mercy when we fall, it will help us get up and cry Abba Father help! Thanks Gerardo.

Wed, March 28, 2012 @ 4:38 AM

Add a New Comment


code
 

Comment Guidelines: No HTML is allowed. Off-topic or inappropriate comments will be edited or deleted. Thanks.